۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۲

ملک سلیمانی:

کمبود مراکز مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی احساس می شود

کمبود مراکز مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی احساس می شود

اراک - خبرگزاری مهر: رییس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کمبود مراکز مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی احساس می شود گفت: تقویت مراکز مشاوره در هدایت دانشجویان نقش مهمی ایفا می کند.

 دکتر ملک سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که برخورداری از آموزش‌های اجتماعی برای دانشجویان و خانواده‌های آنها دارای اهمیت بسیار زیادی است گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی و مشاوره برای دانشجویان و خانواده آنها در دانشگاه ضروری است.

وی با بیان این که تربیت و پرورش نسل بعدی انقلاب به ما سپرده شده است اظهار داشت: جوانان امروز دارای استعداد و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای هستند که شکوفایی این استعدادها و بروز توانمندی‌های آنها و تربیت دانشجویان نخبه و فرهیخته به واسطه آموزش و پرورش صحیح محقق خواهد شد.

دانشجوی جوان، آموزه‌های تربیتی را از رفتار ما اقتباس می‌کند

دکتر سلیمانی با ذکر این که دانشجوی جوان، آموزه‌های تربیتی را از رفتار ما اقتباس می‌کند، تصریح کرد: به همین دلیل است که انتخاب و گزینش معاونین و مدیران دانشجویی و اساتید از حساسیت بالایی برخوردار است و رسیدگی به امور تربیتی اساتید نیز ضروری است.

وی ارتقا و تقویت مراکز مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی و بهره‌مندی از اساتید و مشاوران برجسته و توانمند را ضروری خواند و افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج در افزایش آگاهی دانشجویان بسیار مؤثر است.

رییس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن یک میلیون و 700هزار دانشجو بزرگ‌ترین دانشگاه جهان به شمار می‌رود، که بستر مناسبی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات جوانان فراهم نموده و با آموزش و پرورش صحیح دانشجویان و تربیت جوانان مستعد و معتقد، آینده نظام اسلامی را بیمه می کند.

اهمیت ویژه‌ ی تغییر نگرش و رویکردهای جدید برای حل مشکلات جوانان

وی با اشاره به تغییر نگرش و رویکردهای جدید، حل مشکلات جوانان را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و افزود: رفتار ما، الگوی عملی دانشجویان است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که نمونه و الگوی مناسبی برای دانشجویان باشیم.

وی برداشتن گام‌های بلند در جهت بهبود امور دانشجویی را ضروری دانست و بیان کرد: باید با ارائه راهکارهای مناسب و استفاده از برنامه‌های مبتنی بر پژوهش، به برنامه‌ریزی صحیح پرداخت.

کد خبر 2008336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha